Tre bra Tabata-övningar

Här delar jag med mig av tre bra Tabata-övningar. Dessa högintensiva styrkeövningar maximerar din fettförbränning under passet. De kan självklart användas i vanliga cirkelprogram för högintensiv intervallträning också.

Övning 1 – Kettlebell sumo marklyft

Stå i marklyftsposition. Lyft kulorna genom att sträcka i knä och höftled med neutral rygg. Återgå till startposition. 

 

Övning 2 – Mountain Climbers

Stå i armhävningsposition med en fot placerad i höjd med händerna och det andra benet sträckt bakåt. Genom ett kraftigt hopp, byt position på fötterna så att den andra foten kommer fram och den andra bak. Upprepa. 

 

Övning 3 – Smala armhävningar på box

Utgå ifrån armhävningsposition med en box placerad under och i linje med kroppen. Greppa sidorna på boxen med ett tätt grepp. Gå ned mot golvet genom att böja på armar med bibehållen rak kropp. Pressa och räta på armar för att återgå till startposition. 

Vill du ha ett färdigt HIIT-program?

Högintensiv intervallträning gör susen när man vill bränna fett snabbt och enkelt. Med dessa övningar slipper du gå till gymmet och kan på bara 20 minuter utföra ditt träningsprogram hemma. Vill du ha egna högintensiva program såsom Tabata eller liknande som du kan använda hemma? När du blir medlem hos oss får du automatiskt tillgång till bra HIIT-program som du kan använda hemma. Inga redskap behövs då du utför alla övningar med kroppens tyngd. Ansök till något av våra program cellRESET eller SHAPE nedan.